Het begin - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van benteinazie - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van benteinazie - WaarBenJij.nu

Het begin

Blijf op de hoogte en volg

09 Juli 2016 | Thailand, Chang Klan

Na een hele prettige vlucht ben ik aangekomen in Bangkok. Al snel heb ik drie anderen ontmoet en zijn we op weg naar de douane. Volgens mij had ik ook iemand anders paspoort mee kunnen nemen, zo makkelijk was het om Thailand binnen te komen. Ik besloot met het openbaar vervoer naar m'n hostel gegaan, de andere drie gaan met de taxi. Ik heb al snel m'n weg gevonden in Bangkok en ben met een uurtje in het hostel. Ik was twee uur te vroeg om in te checken dus ik blijf maar even in t hostel hangen.
Zodra ik neerplof hoor ik m'n naam achter me. Twan, een jongen van Albertus, staat daar, inclusief twintig armbandjes en een baard. Door twan kom ik meteen in contact met Kris, een Amerikaan. Daar trek ik de komende dagen mee op.
Daarna ben ik meteen gedoopt in Bangkok en meegesleept om streetfood te eten en uit te gaan op Khoa San Road.
Omdat ik de eerste dag niet veel heb gedaan, ga ik vandaag met Kris en AJ een fietstour doen in Bangkok. We fietsen eerst door de smalste straatjes van Bangkok en steken dan de rivier over met een gammel bootje. Daar fietsen we twee uur lang door de jungle over bruggen zonder reling. Best eng maar wel heel leuk! De tourguide koopt nog allemaal gore smaken chips, spicy inktvis, zeewier en nog meer.

Ik heb besloten Bangkok te verlaten, het is wel echt een leuke stad maar moet aan het einde sowieso terug omdat m'n vlucht naar huis weer vanuit Bangkok vertrekt. Helaas zijn alle nachttreinen tot zondag volgeboekt dus zijn we genoodzaakt met het vliegtuig te gaan. De vlucht was de ergste van m'n hele leven. Het vliegtuig was 30 jaar oud en heeft meerdere keren een duikvlucht gemaakt. Ik was blij dat t maar een uurtje duurde... In Chiang Mai hebben we een goedkoop hostel geboekt voor een nacht omdat het leuke hostel vol zat. Dat is het heerlijke aan backpacken, je ontmoet zoveel mensen en iedereen heeft zo veel tips! Zo zijn we ook aan ons huidige hostel in Chiang Mai gekomen!
We konden alleen pas om 14.00 inchecken dus van 11.00-18.00 hebben we alle tempels bezocht die Chiang Mai heeft. En dat zijn er nogal veel! Ze zijn allemaal heel erg mooi maar na een tijdje ben je er wel een beetje klaar mee haha. Daarna konden we eindelijk inchecken en heb ik een uur gedoucht. Ik voelde me zo vies in m'n lange kleren voor de tempels, terwijl het zo heet en vochtig is. Je zweet je echt kapot hier. Daarna heb ik m'n zoveelste overheerlijke curry voor €2 gegeten. Zo belachelijk goedkoop is het eten hier, en zo belachelijk lekker!!

Vandaag hebben we met 10 man een red truck genomen naar Grand Canyon Chiang Mai. Ben er nog niet helemaal uit of het natuurlijk is of een mijn is geweest maar het is wel mooi! Je kan daar van 12m hoge rotsen afspringen en lekker dobberen op vlotten in het water. Echt een heerlijke dag. Ben helaas wel meteen verbrand op t water, maar goed had ook niet anders kunnen verwachten met mijn huidskleur.
Vanavond gaan we naar de nacht bazaar, dat schijnt een hele leuke markt te zijn. En dan vroeg ons bed in, want voor morgen hebben we een trekking geboekt in een olifanten park! We gaan dan eerst olifanten wassen en voederen en dan een trek en op t eind weer terug met een bamboo raft! Heb er echt mega veel zin in!!

  • 11 Juli 2016 - 00:36

    Ellen :

    Hoi Bente,wat leuk dat we je reis kunnen volgen ik ga opa alles voorlezen dat is makkelijker voor hem. Groetjes en een dikke kus. Oma

  • 11 Juli 2016 - 14:17

    Marleen:

    Hoi Bente,
    Volgens mij ben je al een echte backpacker

  • 12 Juli 2016 - 09:25

    Harry Vedder (papa):

    Leuk Ben die verslagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chang Klan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2016

Het Eind

21 Augustus 2016

van Vietnam naar Cambodja!

12 Augustus 2016

Naar het Zuiden!

03 Augustus 2016

meer Vietman

30 Juli 2016

op naar Vietnam!

Actief sinds 09 Juli 2016
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 4854

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: