scooteren in Pai - Reisverslag uit Ban Huai Pu, Thailand van benteinazie - WaarBenJij.nu scooteren in Pai - Reisverslag uit Ban Huai Pu, Thailand van benteinazie - WaarBenJij.nu

scooteren in Pai

Blijf op de hoogte en volg

14 Juli 2016 | Thailand, Ban Huai Pu

Omdat we de weg naar Pai zijn misgelopen met motors gaan we rondom Pai alles bezoeken met een scooter. Het huren van een scooter kost ongeveer €4 per dag en een volle tank kost iets meer dan €1,50. Ik hou echt van de Thaise prijzen. De afgelopen dagen hebben steeds meer mensen zich bij ons gevoegd dus we zijn nu met een groep van 11 mensen.
We scooteren eerst naar een waterval ten zuiden van Pai. Na die van Chiang Mai vind ik deze niet zo heel bijzonder. Je kan van een rots springen maar dat is het dan ook wel. Hij is op zich wel mooi gelegen in een kloof. Hierna gaan we naar de landsplit. Dat is een kloof die is ontstaan door aardbevingen en plaattektoniek. De plek zelf is bijzonder maar vooral de manier waarop we ontvangen worden maakt het echt een mooie ervaring. De lokale fruitboer geeft ons namelijk allemaal fruit: sterfruit, papaya, passievruchten, banaan, mango, tonkabonen en vruchtensap. Alles is gratis en hij komt lekker bij ons aan tafel zitten om te kletsen. Fruit in Thailand smaakt zoveel beter dan ik gewend ben van Nederland. Zoveel smaak en zo zoet, heerlijk. We krijgen nog bananenchips als toetje toe en shotje van zijn zelfgebrouwen wijn.
Vervolgens gaan we opzoek naar de beroemde hotsprings van Pai. Deze natuurlijke warm waterbronnen schijnen namelijk super relaxt te zijn. Helaas kunnen we alleen degene vinden die 300 Bath kosten, dat is ongeveer €7,50, terwijl er ook moeten zijn die €1 kosten. Dus we vervolgen onze tocht naar de Pai Canyon om daar de zonsondergang te bekijken. De Pai Canyon is echt zo mooi, veel beter dan verwacht. Het ligt in de jungle en dan heb je dus tientallen meter hoge rotsen waar je overheen kan lopen als een soort paadjes. Voor pap en mam en m'n zusjes: het doet me een beetje denken aan Bryce Canyon alleen dan in de jungle. Gelukkig doen ze in Thailand weinig aan veiligheid dus er staan nergens hekjes, wat het echt mooier maakt maar wel wat gevaarlijk. De mensen met hoogtevrees durven niet over de paden langs de randen te lopen maar ik en drie anderen gaan her avontuur aan en klimmen naar het hoogste punt. Echt adembenemend mooi. Helaas moeten we snel terug want het wordt snel donker na zonsondergang. 's avonds heb ik afgesproken met Becky, een Canadees meisje dat ik heb ontmoet in Bangkok en gaan we samen naar wat barretjes.

1 dag rondrijden met de scooter is natuurlijk niet genoeg dus ook vandaag gaan we weer met de scooter de omgeving van Pai verkennen. De grote groep van gister werd me iets te veel en een aantal anderen dachten daar gelukkig ook zo over, dus we splitsen op. Ook vandaag gaan we eerst naar een waterval. In tegenstelling van gister vind ik deze echt fantastisch. De rit ernaar toe was al echt super mooi maar ook de waterval stelt niet teleur! Het is een wat rustigere, maar hoge waterval. De rotsen waar die langsloopt kunnen gebruikt worden als natuurlijke glijbanen, dus daar hebben we uitgebreid gebruik van gemaakt. Daarna heb ik heerlijk liggen zonnen op een van de rotsen. Op de achtergrond zijn er bergen en er vliegen tientallen vlinders vliegen om me heen. Eigenlijk wil ik niet weggaan maar we willen nog een poging wagen om andere hotsprings te vinden dus we vervolgen onze reis verder noordwaarts. Gelukkig lukt het dit keer wel en komen we bij een heerlijk warm meertje. De rit ernaar toe was wederom prachtig en de hot spring zelf is ook echt mooi. Zulk helder water! Al met al is het echt een fantastische dag. Ik heb besloten nog een extra nachtje te blijven en nog een dagje te chillen.

In de hotsprings heb ik een Amerikaans meisje ontmoet die ook naar Laos wilde. Vandaag vraagt ze aan me of ik nog steeds wil en boeken we twee tickets voor de longboat naar Laos. Dit is een van de dingen waar ik zo van geniet. Ik heb 20 minuutjes met haar gepraat en nu gaan we samen verder reizen. Iedereen staat zo open voor alles en iedereen en is zo chill. Vandaag doe ik t nog even rustig aan in Pai en gaan we naar een tempel op een heuvel om zonsondergang te bekijken. Becky komt nog een nachtje in mijn hostel slapen en dan ga ik morgen afscheid nemen van iedereen. Het grootste deel gaat naar het Zuiden en sommige gaan terug naar Chiang Mai dus onze wegen splitsen.

  • 14 Juli 2016 - 08:58

    Marja(en Hans) Uit Het Westland:

    Hallo Bente,

    Ik hoorde van je oma dat je een reis aan het maken bent door Thailand, cool hoor en spannend! Je verhalen zijn erg leuk dus ik blijf je volgen! Groetjes en nog heel veel plezier.
    Groetjes,

    Hans en Marja

  • 14 Juli 2016 - 09:09

    Joke:

    Hoi lieverd! Wat een leuke verhalen !!! Ik geniet er echt van !! Wat leuk ook al die mensen die je ontmoet elke keer! Dat is precies wat je verwachte

  • 14 Juli 2016 - 10:53

    Harry Vedder:

    Kan me voorstellen dat je aan Bryce denkt ja, hoewel het toch weer anders is. Ziet er allemaal goed en mooi uit en ogenschijnlijk ga je ook al wat rustiger reizen (dagje extra). Allemaal erg mooi. Ben benieuwd hoe de bootreis naar Laos is. Veel plezier!

  • 14 Juli 2016 - 15:11

    Marleen Strengers:

    Hoi Bennie,

    Wat jij beschrijft is puur genieten! Wat je vertelt over hoe lekker het fruit daar is, dat weet ik ook nog. wanneer je terugkomt lust je voorlopig geen bananen meer..

    Mooie bootreis morgen.

  • 15 Juli 2016 - 23:12

    Yvonne Strengers:

    Hoi Nichtje, klinkt goed al die verhalen van jou! Geniet ervan, Leukemans het zo te volgen.

  • 15 Juli 2016 - 23:15

    Yvonne:

    Geen Leukemans maar leuk om alles zo te volgen! Fijn die auto-correctie!



  • 18 Juli 2016 - 12:21

    Maartje:

    Echt Leukemans!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Huai Pu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2016

Het Eind

21 Augustus 2016

van Vietnam naar Cambodja!

12 Augustus 2016

Naar het Zuiden!

03 Augustus 2016

meer Vietman

30 Juli 2016

op naar Vietnam!

Actief sinds 09 Juli 2016
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 4855

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: